Zalecenia dla osób mających problemy ze snem

 

1. Pierwszą rzeczą jest regularność snu. To znaczy, że powinniśmy się kłaść o tych samych porach (jeżeli to tylko możliwe ) i budzić się także o stałych godzinach.Kłopoty ze snem ma coraz więcej osób.

Szybkie tempo życia, ciągły stres bardzo często prowadzą do bezsenności, a także wielu poważniejszych chorób. Często nie zdajemy sobie sprawy, że zmiana choćby jednego nawyku może polepszyć naszą sytuację i sprawić, że spokojnie zaśniemy, a rano obudzimy się w pełni wypoczęci.

2. Drugą rzeczą jest brak drzemki w ciągu dnia. Jeżeli już decydujemy się na chwilę relaksu, nie może ona trwać dłużej niż 20 minut. Przekraczając ten czas, będziemy się czuć okropnie zmęczeni.

 Zobacz również: Dlaczego sen jest ważny? Materace ortopedyczne

 

Jak wybrać twardość materaca?

 

3. Trzecią rzeczą jest brak spożywania posiłku bezpośrednio przed snem. Kiedy pobudzamy dopracy żołądek, możemy mieć kłopoty z zaśnięciem. To samo dotyczy spożywania napojów z kofeiną. Kawa ma właściwości pobudzające, zatem jej wypicie przed snem na pewno nam nie pomoże.

4. Kolejną rzeczą jest brak bodźców mogących zakłócić sen. Są nimi telewizor, czy nadmierne oświetlenie. Sypialnia jest miejscem do spania i regeneracji.

Sleeptime - Higiena materaca5. Pamiętajmy aby przed pójściem spać dobrze wywietrzyć pokój.

6. Zadbajmy o odpowiednie podłoże do snu. Dobrze dobrany materac będzie kluczem do wyspania się. Warto zastosować się do wyżej wymienionych zaleceń, jednak kiedy mimo tego trudności z zaśnięciem nie mijają, lub nasilają się, lepiej udać się do lekarza. Być może są to problemy, z którymi należy walczyć farmakologicznie.